Type: Gymnasial- og erhvervsuddannelse / Bygherre: PensionDanmark / Lejer: TEC
Sted: Baltorpvej 18-20, 2750 Ballerup / Ingeniør: AFRY / Arkitekter: CUBO og NOVA5 / Entreprenør: c.c. contrator
Størrelse: 7.500 m² + 965 m² kælder / Anlægssum: 150 mio. kr. ekskl. moms / Status: Under udførelse
Her kan du kan følge byggeriets fremdrift
I forbindelse med udgravning til kælder, samt opbygning af bæredygtigt underlag til bygningen, kører vi ca. 15.000 tons jord væk og ca. 15.000 tons sand ind på byggepladsen. Dette svarer til ca. 1.580 almindelige lastbiler læsset med sand eller jord, som skal ind og ud af byggepladsen.
Den øgede trafik vil bl.a. medføre støj og støv i luften. Vi beklager, de gener arbejdet medfører og vil gøre vores bedste for at begrænse disse.
Vores arbejdstid følger retningslinjerne fra Ballerup Kommune, som er hverdage kl. 7-18 og lørdage kl. 9-14. Der vil kunne forekomme ikke støjende arbejde i perioder ud over disse tidsrum.
På Baltorp Campus i Ballerup lader PensionDanmark opføre et nyt teknisk gymnasium og en af danmarks største dataskoler til lejeren TEC. Den nye undervisningsbygning på 7.500 m2 vil danne rammer for et 4-sporet HTX-gymnasium samt en dataskole med grund- og hovedforløb, samt efteruddannelse.
TEC griber mulighedenfor at forene en gymnasiel uddannelse og en erhvervsuddannelse under ét tag. En unik mulighed for tværfagligt samarbejde og styrket fællesskab for at bringe faglighed samt pædagogiske og didaktiske viden i spil til at udvikle fremtidens tekniske og teknologiske fundament.
DGNB Guld certificering
Byggeriet skal DGNB Guld certificeres. Projektet skal være driver for det gode eksempel på at opnå en CO2-reduktion, og projektet skal evalueres over hele byggeriets levetid og ”end of life” med fokus på genanvendelses-/ genbrugspotentiale for fremtiden. Der skal være fokus på bæredygtige og cirkulære helhedsbetragtninger. Der skal udarbejdes en totaløkonomisk beregning, med henblik på at have et overblik over drifts- og vedligeholdelsesomkostning
Succeskriteriet er et tæt samarbejde, dialog og bevidst brugerinddragelse, hvor bygherre, lærere og elever inddrages i projektets kommende læringsmiljøer og samtænkning af faglige rum.